mandag den 12. juli 2010

Bøger

Jeg sad for nogle uger siden og ventede på en bus. Det sker jeg bliver kørt til Rungsted og så tager bussen hjem. Det gjorde jeg så også denne dag, men havde næsten en time til bussen skulle køre, så hvad gør man, når man keder sig, ja man køber et dameblad til en uhyrlig pris (de er godtnok blevet dyre). Dette blad var så Ugebladet Søndag, hvor der var en bog med af Liza Marklund.
Jeg kender ikke denne forfatter og plejer ikke at være god til at få læst disse bøger, men må sige at denne begyndte jeg på og så var jeg solgt. Det er en krimi og hvor er den bare spændende fra start til slut. Jeg havde lidt besvær med at lægge den fra mig til spisetider m.v. og kunne man have en bog med i bad, så havde jeg også haft det.
Bogen hedder Nobels Testamente og den gennemgående figur i de fleste af Liza Marklunds romaner er en Anika Bengtzon kriminal reporter på et blad, der bliver suget ind i disse kriminalhistorier.
Jeg ville bare ønske, det var hendes første krimi, de havde vedlagt dette ugeblad og ikke hendes næstsidste, for nu har jeg lyst til at læse de andre, men er bange for at blive lidt skuffet, hvis de skulle have været læst i rækkefølge, men det er der jo kun en måde at finde ud af, hen på biblioteket og låne sig frem, så i morgen formiddag vil jeg lige slå et smut derhen og finde nogle af hendes bøger, så kan jeg sidde et skyggefuldt sted med noget koldt at drikke og nyde et par gode bøger.
Er man til krimier, så kan jeg varmt anbefale denne forfatter. Den er vildt spændende fra start til slut. God læselyst :-).

Ingen kommentarer:

Send en kommentar