søndag den 5. september 2010

Havearbejde


veltrimmet hæk bag møblerne
Hyldebærfangst
nymalet hegn, carport og låge

Ja, så går sommeren på held, vi skriver september måned, dagene bliver lidt kortere i begge ender samt vejret lidt koldere. Meeeen idag er vejret skønt, varmt og solrigt og det må da udnyttes på bedste vis, så bøgerne blev lagt til side til fordel for lidt havearbejde.
Vi har en dejlig nem have, hvor der ikke er ret mange bede, men mange krukker og en fin indhegning. Vi har været nødt til at sætte ny låge op. da den gamle faldt sammen af råd og ælde. Den nye låge besluttede vi os for at male og dermed forlænge levetiden forhåbentlig, men da den blev malet, så resten af hegnet noget sølle ud, hvorfor det også måtte have en tur. Det blev så idag vi gik igang med det projekt med dertil indkøbt maling (godtnok fra Netto, men den var billig), lysegrå til hegnet og hvid til lågen. Superflot blev det, men som altid sniger der lige sig lidt mere med. Da havelågen var malet, så carporten lidt sølle ud, ja, så det måtte også have en tur indvendig.
Dette arbejde fik jeg da også startet på, for så at opdage, at der ikke var maling nok (er det ikke bare typisk), men fik dog malet lidt af den og hold da helt op, hvor det lysner og forandrer, så jeg må ud og lede efter lidt mere maling, så resten indvendig også kan få sig en tur. Mens jeg malede carport og låge, malede John resten af hegnet og jeg må sige, at det forandrer helt karakter. Nu hænger det hele ligesom lidt mere sammen og forhåbentlig falder hegnet ikke på grund af råd og ælde, nu hvor vi har præpareret det med lidt maling til træværk.
Samtidig fik jeg benyttet lejligheden til at få klippet lidt ned i bevoksningen i gården, den var næsten vokset ud over havemøblerne, men det har jo også fået en del vand i denne sommer.
Jeg plukkede også vores hyldebær af og overvejer nu om det er besværet værd at prøve at lave hyldebærsaft af den sølle høst, det blev til. Det kunne jo da være meget sjovt at prøve, men der er altså ikke ret mange, så udfaldet bliver måske lidt trist. Jeg overvejer lige.....

1 kommentar:

  1. Ellers kan du da lave varm hyldebærsuppe. Det er ikke helt ringe :-)

    SvarSlet