torsdag den 2. september 2010

Læsning

Ja, så fik jeg endelig taget mig sammen til at besøge vores meget gode bibliotek. I slutningen af Juli måned tænkte jeg, at nu skal det være og cyklede en tur på biblioteket. Det har jeg bestemt ikke fortrudt. Jeg låner bøger i stride strømme. Indtil nu har jeg nået at læse 12 bøger - mest krimier, men også enkelte biografier. Jeg har lige lånt 5 bøger, som jeg bestemt regner med at have læst inden udgangen af næste uge. Heriblandt er bog om Svend Auken, som jeg altid at beundret. Det er mest om hans politik, der er venteliste på hans biografi, så det må blive senere. Har også et par krimier samt 3 - 4 stykker på venteliste.
Det er lidt sjovt, at man kan sidde hjemme og "shoppe" rundt på bibliotekets netside. Her kan man oprette huskelister med de bøger, man gerne vil læse og man kan reservere bøger, som så bliver sat til side på biblioteket, så man bare skal hente dem. Så kan det sgu da ikke blive meget nemmere. Der er rigtig mange spændende forfattere for tiden, som jeg glæder mig til at stifte bekendtskab med gennem deres bøger.
Jeg har også fået John med på ideen, men han gider altså ikke læse bøger. Han har fundet ud af, at han kan låne lydbøger, så han hører dem på vej på jobbet i bilen. Det er også godt at løbe til en rigtig god krimi siger han. Han er igang med Stieg Larsson i øjeblikket, det er vist spændende læsning, han har da næsten ikke tid til at ringe hjem mere.
Ja, så som det jo tydeligt fremgår er vi begge godt igang med at bruge vores bibliotek og nyder at have genoptaget læsningen. Der er nu ikke noget bedre end at ligge på solsengen i haven med en god bog og en dejlig flaske meget koldt vand på en dejlig solskinsdag, så det har jeg brugt rigtig meget tid på her i denne sommer :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar