onsdag den 3. november 2010

Is - igen....

Her lige en opfølgning på mit sidste blogindlæg om hjemmelavet is.
Jeg har idag smagt den is vi igår stod og lavede. Den har stået i fryseren natten over og i formiddag vovede jeg at smage og må sige, at begge is smagte bare himmelsk, så det skal da prøves igen en anden dag.
Det er en mega nem opskrift som jeg gerne deler med andre (fundet på nettet):

6 pasteuriserede æggeblommer
150 g sukker
½ liter piskefløde
Smag: 4 toms kæmpeskildpadder
eller 150 g dajm
eller ½ vanillestang

og sådan gør man:
Pisk æggeblommer og sukker til sukkeret er helt opløst (æggesnaps)
Pisk fløden til flødeskum
Knus fyldet (skildpadder eller dajm)

til vanille is: flæk vanillestangen, skrab indholdet ud og rør det i æggesnapsen

fyldet røres i æggesnapsen
hvorefter piskefløden vendes forsigtigt i.

Fyldes i lufttætte bøtter (skåle eller lignende)og sættes i fryseren til næste dag, hvor isen er klar til servering. Tag den gerne ud 10 - 15 min før den serveres.
Smagen kan man helt selv bestemme, det kan være smeltet nougat, smarties, chokoladestykker, After Eight, marcipan, jordbær eller hvad man nu kan lide og har i skabet

Held og lykke med den og håber i, som jeg, syntes den er nem at lave.
Velbekommen.
KIrsten

Ingen kommentarer:

Send en kommentar