onsdag den 2. juni 2010

Cykeltur

Jeg har i den sidste tid gerne ville cykle nogle lange ture uden helt at kunne tage mig sammen, men så igår tænkte jeg nu skal det være.
En tur til Frederiksværk på små 13 km hver vej må da være en passende lang tur, så den begav vi os ud på, John og jeg.
Vejrguderne var med os, det blæste en lille smule (modvind ud, medvind hjem), overskyet, men holdt da i det mindste tørt hele vejen. Vi var ret heldige, da vi nåede havelågen hjemme, begyndte det at dryppe lidt og der gik ikke lang tid, før regnen tog helt over stort set resten af dagen, hvilket så gik ud over min tennistræning senere på dagen, øv øv.
Vi havde aftalt, at hvis det blev for meget kunne vi jo altid tage toget hjem igen, men da vi opdagede, at vi havde medvind hjem, ja så lå den lige til højrebenet at tage turen på cyklen og ikke med toget. Det var da også 2 stolte personer, der nåede hjem og vi kunne næsten ikke få armene ned over, at vi fuldførte målet (mit) for turen.
Her dagen derpå må jeg sige, at jeg har det ret godt med at have cyklet den lange tur og at jeg er overrasket over, at jeg ikke er øm hverken i ben eller i numsen efter turen. Det bliver bestemt ikke sidste gang jeg tager den tur, men må sige, at jeg skal nok lade være med at presse herren i huset så meget en anden gang, det var trods alt hans første lange tur i år (øm numse), hvor jeg dog har cyklet en halv tur (kørt ud - cyklet hjem) på 13 km.
Mit mål med disse ture er, at kunne klare at cykle 25 km på max en time uden pauser inden sommeren (hvis den kommer) er slut, hvilket burde være realistisk. Så mon ikke jeg er at finde på sadlen igen i morgen formiddag, hvis ellers vejret arter sig.

2 kommentarer:

  1. Sådan mormor!
    Total røvsparke-agtig sej du er på din cykel.
    Fed blog du har fået startet her.
    Knus fra datteren din.

    SvarSlet
  2. Tak kan jeg jo kun sige for at du har sparket mig igang med at blogge. Al begyndelse er svær, men prøver da. Kan jo altid spørge en kender, hvis jeg er i tvivl. Knuzzer herfra :-)

    SvarSlet