tirsdag den 29. juni 2010

Ikea-tur med svigerinden




Jeg har idag været i Ikea og hold da op, hvor har de mange gode, sjove, vanvittige, skønne og billige ting. Ville altså ønske jeg var millionær, men på den anden side, så handlede jeg jo så nok ikke i Ikea. Man kan aldrig vide sig sikker dog.
Min svigerinde Anne ville gerne i Ikea, som jeg præsenterede for hende for første gang i efteråret/vinter, hvor vi var derinde og købe nogle møbler til hendes lejlighed. Hun flyttede i en dejlig lejlighed i Hillerød efter salg af huset, hvor hun og min afdøde bror boede. Det er en skøn taglejlighed på 4. sal med mange, mange trapper. Den er lys og luftig med køkken/stue ud i et og et dejligt soveværelse. Ikke stor med bestemt heller ikke bitte lille. Hun havde sorteret kraftigt i deres gamle møbler og manglede nogle få ting, så hendes lejlighed kunne blive lidt lysere og opdateret. Hun var vildt begejstret over alle de ting hun kunne købe - til stort set ingen penge - taler endda om det endnu.
Den kære svigerinde ringede for et stykke tid siden og spurgte om vi ikke godt kunne køre i Ikea igen, og hvem kan sige nej til en tur derind - jeg kan i hvert fald ikke. Hun fik denne gang købt nogle småting hun manglede, et sengetæppe, noget sengetøj og diverse andre småting.
Det sjove ved Ikea-ture er, at man altid kommer hjem med en masse, man helt sikker ikke kan leve uden og ja, det gjorde jeg altså også. Grill knive til kr. 29,-, grill- handsker til kr. 29,- samt det jeg egentlig kom efter, en ny puslepude til kr. 49,-. Så er der de ting, der bare må købes, en ny toiletbøste til kr. 7,-, to tragte til ialt kr. 7,- samt en skræller til kr. 7,-, (det er da vildt, man kan få det så billigt.
Ja, så kom der også et par andre småting på. hvorefter det alt i alt løb op i ca 450 kr., hvorefter man står der og tænker, hmm, hvor kom lige alt det fra. Reelt er der jo ikke ting, man ikke kan leve uden og heller ikke ting, der er helt nødvendige, med fælles for den alle er, at de er gode, sjove, vanvittige, skønne og enormt billige. Og så lige til sidst, så nød vi altså også lige en gang morgenmad derinde, tænk engang, 2 svenske rundstykker, pålæg, smør, agurkeskiver og kaffe/te for kr. 10,- pr. person. Så er det ingen sag at invitere på morgenmad :-).



Ingen kommentarer:

Send en kommentar